Sommaren 2010

Jag tycker att sommaren är så gott som över? Hösten är mer än välkommen för min del, vintern med för den delen. Jag har utan tvekan haft den bästa sommaren på mycket länge, om inte den bästa någonsin. Jag har farit och flängt lite överallt känns det som, vilket jag uppskattar till tusen!
London med pappa inlädde sommarens roligheter i början på juni. Jag har varit där två gånger tidigare. En gång på hösten och en gång på vintern. Att vara där på sommaren va minst lika bra, om inte bättre! Favoriten där va som förra gången, promenader och bara vara nedanför Big Ben och London eye. Att jag denna gång även fick åka London eye är något jag inte ångrar, även om jag nog inte skulle göra det igen. Det va värre än jag trodde ;)
Ett par dagar efter att vi kom hem därifrån så packade vi om och trängde in oss med miljontals saker i bilen för en road trip neråt i Sverige. Jag fick gå på mitt uttjatande Astrid Lindsgrens värld, Robin fick gå på sitt uttjatande Kolmården, vi har ätit räkmackor på en klippa nere på västkusten, jag har lurat upp Robin i parisehjulet på Liseberg, vi har firat en äkta svensk midsommar nere i Gränna, sett riktiga Lönneberga och riktiga Bullerbyn, solat, badat och umgåtts med ett superbra sällskap.
En vecka efter Sverigeturen befann vi oss äntligen nere i Turkiet, som jag längtat! Jag njöt av två veckor som bara rusade iväg. God mat, trevliga turkar, übervarmt, solning, bad, båtutflykt, shopping osv. Dessutom ett resesällskap som toppade resan till tusen!
Annars då? Parken zoo, Tuna Park, cykelturer, picknick, solning på hemma plan, umgåtts med min familj och mina tjejor, fiskat kräftor och hur mycket mer roligt som helst!
Som sagt, bästa sommaren på länge, som mesta dels spenderats tillsammans med Robin som jag tycker om mer än någonsin!!
Jag har funderat och tänkt fram och tillbaka hela sommaren på jobb och så vidare. Men jag har försökt att tänka att så länge man har roligt är ingen tid bortkastad. Och det är verkligen något jag haft i sommar.
Jag smider nu planer inför hösten och jag tycker att den ser ljusare ut än vad jag trodde att den kunde göra, feels good. Mer om det en annan dag!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0