Minisemester med mamma

På sommrarna när vi va små var vi alltid i mormor och morfars stuga mitt ute på landet i Finland tillsammans med mina kusiner och min moster. Senast jag va där va 2008 med tillsammans Robin, innan dess va det hur längesen som helst. Robin gillade det lika mycket som vi syskon och kusiner alltid har gjort. Det är synd att det inte har blivit oftare dom senaste åren för det är så jäkla mysigt där och man kopplade alltid ihop sommararna med att åka dit. Nu på senare tid har dom rustat upp det gjort det bekvämare. När vi va små fanns det varken riktig dusch eller riktig toalett, så man duschade liksom i bastun med hjälp utav hinkar och uppvärmt vatten och gick på utedass. Dasset är absolut inget jag saknar, jag hatar dass, men det hörde liksom till! Bada på favorit badplatsen, köpa stora glassar, meta vid mattbryggan, spela crocket på gården, leka i vårat stall, basta, gå på marknad, cykla på dom gamla grusvägarna och rida grannarnas hästar är bara några utav alla saker vi gjorde varje sommar. I miss the times!
I morgon åker jag och mamma med mormor och morfar dit och kommer hem i slutet på veckan. Det ska bli så jäkla skönt och dessutom roligt att göra nått bara mamma och jag, det händer inte allt för ofta nu för tiden.
Därför ska jag nu snart upp och förtidsrösta eftersom jag inte kommer hinna göra det på söndag. Jag är egentligen inte ett dugg insatt och inte det minsta intresserad utav politik. Men det känns ju som att man måste rösta. Jag har gjort en massa test på datorn och fått fram samma parti alla gånger så jag kör på det!
Ikväll blir det tacosmys med Robin.
Ha det så bra hemma i Sverige, puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0